Semnificatia Pastelui

Sincera sa fiu mie Pastele nu imi spune mare lucru. Nu ma emotioneaza nimic din ceea ce este legat de religie. Cu greu imi amintesc ce anume sarbatoresc oamenii in aceasta zi. Sigur, stiu ca este Invierea Domnului, stiu povestea cu tradarea, cu rastignirea, cu invierea. De ce m-as crampona de alte informatii, care nu imi folosesc la nimic? 

Pentru mine, Pastele a insemnat, in functie de diverse etape ale vietii, altceva. In frageda copilarie, Pastele reprezenta momentul in care eram obligata sa trec pe sub masa din biserica, iar mai apoi primeam hainute noi si ma putea juca pe afara imbracata frumos. In adolescenta, Pastele era momentul in care puteam manca oua pana bubuiam, fara ca cineva sa ma certe.

Adult fiind, Pastele nu mai inseamna decat momentul in care stau degeaba, alaturi de familie, bucurandu-ma de zile libere, de fripturi, de cozonac, ba chiar si de un pahar de vin. Ne-am obisnuit sa urcam muntii de Pasti, sa jucam rummy, carti, monopoly, sa ne vizitam parintii, sa primim prieteni in vizita si sa lenevim.

Din pacate, anul acesta vremea nu tine cu noi. Ploua, ploua si bate vantul atat de urat, incat la ora 5 dimineata nu aveam curent, nu aveam internet. Nici vorba sa putem pleca la munte. Si apoi, cu ce bani? Factura la gaze e neplatita, blogul de pe .ro e neplatit, iar banii mei sunt blocati in paypal si habar nu am cand voi reusi sa ii scot, deci adio munte, adio fripturi, adio vin. Cozonaci am, ca a gasit Mihai la Profi cu 3,5 lei bucata. Am si oua, dar nu le vopsesc. Undeva, pe drum, mi-a disparut pana si aceasta placere.

Ce inseamna Pastele pentru mine? Astazi, in ajun, inseamna vreme de toamna tarzie si rea, miros de cafea proaspata si nerabdarea de a fugi la baie, sa ma tund putin si sa ma vopsesc. Nimic mai mult. Mi-e sila sa intru pe facebook, unde e plin de poze cu cozonaci, oua si alte floricele, poze in general furate de pe internet. Mi-e lene sa intru pe bloguri, mi-e lene sa scriu pentru concursul din care a mai ramas atat de putin. O voi face maine, probabil, daca nu se indreapta vremea. Pana atunci, va las cu bine!

Posted on Aprilie 19, 2014, in Vieneland. Bookmark the permalink. 1 comentariu.

  1. Copil fiind, simțeam Paștele ca pe acel moment din an când primeam haine noi, rar întâmplat altminteri! Nu, nu mă obliga nimeni să trec pe sub „duhul sfânt”, dar eu o făceam dintr-un simțământ aparte, o credință interioară că așa este bine. Mai târziu am început negarea, dar am depășit acea stare, acum sunt puțin diferit, cred, dar nu și în puterea preoților din turmă, ci doar a celor cu har, atât de greu de găsit în ziua de azi! Cred în biserica credincioșilor, nu în cea a preoților!
    Nu mă pot aduna să sărbătoresc în adevăr aceast Paște, dar gândul meu se îndreaptă, totuși, către ceea ce a fost cândva Învierea Domnului Iisus.
    Hristos a înviat!
    Și așteptăm cu toții ca Lumina divină să se pogoare asupra noastră, să simțim că ne ușurează cumva povara zilelor ce se scurg liniar parcă, într-o liniaritate coborâtoare, dar pe care ne-am dori-o măcar orizontală.
    Primește gândul meu bun! Mâine poate va răsări și soarele!

Lasă un răspuns

