Cu ce oferte atrage Turcia turistii?

Turcia, o tara care nu imi spunea mare lucru pana de curand, o tara si o cultura care nu ma interesau sub aproape nici o forma. Spun ”aproape” din simplul motiv ca ma rodea o curiozitate: oare ce scrie in manualele de istorie ale turcilor, referitor la istoria comuna, mai mult sau mai putin indepartata? Cat de viteji se spune in cartile lor ca ar fi fost ai nostri, comparativ cu ceea ce scrie in manualele noastre? Era cam singurul gand ce mi se formula uneori in minte, cand in jurul meu se pronunta numele Turciei. Apoi am inceput sa citesc despre diverse oferte de vacanta in Turcia, am vazut recomandarile facute de bloggeritele cu care sunt prietena si care au vizitat deja aceasta tara, am admirat pozele pe care le-au facut in vacante si parca o noua curiozitate a inceput sa ma framante.

Cum este, de fapt, aceasta tara? Ce poate oferi? Cu ce anume reuseste sa atraga tot mai multi turisti? O parte dintre raspunsuri se afla aici, in articolul pe care l-am scris imediat ce am citit cate ceva despre Turcia pe internet http://doaronline.blogspot.com/2014/05/oferte-de-vacanta-in-turcia.html. O alta parte se afla in mintea mea, in imaginatia care imi sopteste astazi ca turcii stiu sa isi respecte turistii, ca ii atrag cu diverse oferte de cazare, distractie si incitare la cultura, ca au o tara uluitor de frumoasa, cu un amestec de antic si modern, ce nu poate fi ignorat.

Munti maiestuosi, ape ce isi schimba nuantele la fiecare noua clipa, vestigii antice cu povesti ciudate, de un magnetism aparte, nisipuri albe, fine, in care piciorul se afunda cu o placere de nedescris in cuvinte si-un soare darnic, parca altfel decat cel ce rasare pe cerul nostru (multumesc mult, Kadia, pentru tot ce ai scris pe aceasta tema!). 🙂 Turcia atrage prin tot ceeea ce are, caci reprezinta o lume total diferita de a noastra, o lume ce trezeste curiozitatea, starnete pasiuni si naste controverse. Visez sa ma plimb prin cafenelele ce rasar la tot pasul, sa gust renumitul lor ceai, sa imi cumpar mirodenii din toate sortimentele existente in aglomeratele lor piete si sa stau tolanita pe nisipurile lor fine, gazduita la un hotel de pe malul apei.

Este greu, tare greu sa te poti decide asupra zonei pe care sa o vizitezi in Turcia, caci tara este mare, ofertele sunt nenumarate, iar timpul liber mult prea scurt. Stiu doar ca nu as vrea sa ratez vizitarea ramasitelor Mausoleului din Halicarnas, asa ca as incepe prin a ma indrepta spre Bodrum, localitate situata pe coasta egeeana, pe o peninsula in apropierea insulei Kos, pentru a ma bucura de povestile mitologiei antice, de plajele spectaculoase, de luminile nocturne, de micile golfuri stancoase, de faptul ca este orasul natal al lui Herodot. As sta mult in dubiu daca sa aleg un circuit economic cu plecare din Istambul, trecere prin Bodrum si alte localitati si finalizare la Troia sau sa merg direct la Bodrum, sa ma cazez la un hotel si sa ma bucur de tot ce intalnesc. Voi ce ati alege?

bodrum

Posted on Iunie 10, 2014, in Informatii. Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

