Jocuri pentru copii

Am avut ieri o zi plina. Plina de tipete, ras colorat, distractie si plimbari alaturi de nepotii mei, cu care mult prea rar ma intalnesc (sotul meu spune ca e de bine, pentru ca il obosesc atunci cand vin prea des pe la noi, neinvatat fiind cu copii mici). Activitati de tot felul ne-au tinut ocupati pana seara tarziu, cand ne-am imprastiat pe la casele noastre. Am avut destul timp sa ma bucur alaturi de ei, sa ma relaxez, dar si sa trag anumite concluzii, despre care vreau sa ii vorbesc astazi cumnatei mele.

In primul rand, copiii sunt foarte cuminti si ascultatori, daca stii cum sa ii iei, cum sa le distragi atentia in momentele critice, daca le dai de lucru, facandu-i sa uite de chestiile care nu iti convin. Am mai remarcat ca ambii copii stiu sa umble pe calculator, sa isi gaseasca pe internet jocurile preferate si chiar sa le joace. Pentru o clipa, m-am temut ca sunt si ei parte din generatia tanara, dependenta de calculator.

Dar, nu era cazul sa ma ingrijorez. Copiii stiu sa utilizeze calculatorul, stiu sa isi aleaga jocurile potrivite varstei lor, stiu sa le joace, si atat. Nu isi pierd intreaga zi pe acolo, si aici trebuie neaparat sa le laud parintii, care au stiu sa ii atraga afara, in natura, sa ii invete cum sa impace si capra, si varza. Au timp de joaca la calculator, au timp de lectii, au timp de alergat pe afara, asa ca se dezvolta frumos si armonios.

Au curiozitatea sanatoasa ce este specifica copilului, pun mii de intrebari, asculta cu atentie raspunsurile, pot povesti mai tarziu despre ceea ce au invatat si sunt capabili sa descrie pana si jocurile pe care le joaca la calculator. De exemplu, fetita, care este mai mare, petrece in jur de o ora pe zi cu Zana de bijuterii, un joculet simpatic, ce nu face rau nimanui si care pe ea o ajuta sa creasca frumos, caci ii dezvolta o multime de abilitati ce altfel ar ramane probabil adormite.

jewel-digger

 

Jocuri pentru copii – Jocuri.biz

Baietelul, mai mic de varsta, este atras de jocul numit Gradina Zoologica, pe care nu il joaca mai mult de o jumatate de ora pe zi, dar care il invata despre o multime de animale, astfel ca ieri m-am vazut nevoita sa raspund miilor de intrebari pe care mi le-a pus despre toate animalele pamantului. Va vine sau nu sa credeti, dintre toate vietatile, preferatele lui sunt balenele, despre care nu se satura sa asculte povesti si pe care viseaza sa le intalneasca intr-o zi. A invatat deja ca rolul nostru, al oamenilor, ar fi sa le protejam. 🙂

Mai multe despre cum au ajuns nepotii mei sa joace jocuri la calculator, puteti afla citind acest articol. http://vienela.blogspot.com/2014/04/zana-de-bijuterii-si-alte-jocuri.html

Posted on Iulie 8, 2014, in Informatii. Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

