Anturajul, scara D…

Adolescenta… Perioada grea pentru tanarul ce se chinuie sa o petreaca, dar si pentru parintii sai, care nu il mai recunosc si nu il mai pot stapani. Mama mea, exasperata de faptul ca neglijam scoala, preferand sa imi petrec timpul alaturi de vecini si prieteni, se blocase pe cateva cuvinte, cuvinte ce au ramas de pomina in familia noastra: anturajul, scara D… Orice am fi patit, eu si sora mea, mama dadea vina pe anturajul nostru, pe copiii ce locuiau la scara D, caci acolo era locul unde ne adunam pentru a taia frunze la caini cat era ziua de lunga.

Te loveai la un deget? Anturajul, scara D era de vina. Ti se rupea o soseta? Anturajul scara D era de vina. Luai o nota proasta? Anturajul scara D era de vina. Orice s-ar fi intamplat, mama gasea imediat explicatia. Dupa un timp, nici nu o lasam sa mai deschida gura, caci stiam deja ce ne va spune, asa ca o luam inainte ei si spuneam, pe un ton aparent serios si mustrator: anturajul scara D. Timp de cativa ani ne-am amuzat pe aceasta tema, pana cand ne-a venit mintea la cap.

Atunci, abia atunci am inteles ca, in mare parte, avea dreptate cand ne spunea ca anturajul acela nu ne facea bine, ca scara D, locul unde ne pierdeam timp pretios, ar fi fost mai bine pentru noi sa nu fi existat sau sa nu fi avut puterea de a ne atrage precum un magnet. Pierdusem anumite chestii… Unele au putut fi recuperate, altele nu, caci fiecare treaba e bine sa fie facuta la timpul ei. Dar nici un manual din lume nu poate spune exact cum trebuie sa te porti cu un adolescent, pentru a-l face sa vada ce este bine pentru el si ce nu, caci fiecare adolescent este unic, chiar daca toti au aceiasi gargauni in cap.

Posted on Iulie 19, 2014, in Poveștile mamei. Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

