Echipamente industriale – cabluri de tractiune

V-ati intrebat vreodata cum ne-ar fi viata fara echipamente industriale? Mie mi se intampla foarte rar sa ma gandesc la asemenea lucruri, caci iau totul asa cum vine, din comoditate, din obisnuinta de a avea toate de-a gata, numai bune de folosit. Intr-un fel, pe buna dreptate, spun tot eu. Ce imi pasa mie cum ajunge cafeaua in ceasca mea? De ce m-as gandi la cei ce au proiectat cine stie ce ancora, cine stie ce parghie, cine stie ce palane electrice sau pneumatice, cine stie ce parame? Oare e treaba mea sa le multumesc celor ce le-au manuit, pentru ca noi sa ne bucuram de marfa carata cu vapoare de prin locurile exotice ale lumii?

Am incercat intr-o zi sa aduc un omagiu culegatorilor de cafea ce isi risca viata culegand boabele de prin crengutele pline de serpi veninosi. Unii cititori au ramas mirati si impresionati, altii au dat din umeri, semn ca nu ii intereseaza cum le ajunge pe masa cafeaua placut aromata, ce le face diminetile frumoase. Ce, pe noi ne lauda cineva pentru ca ne facem cnstiincios treaba la serviciu? spuneau ei in comentariile acelui articol. Poate ca au dreptate, poate ca nu. Uneori ma gandesc ca astfel de articole sunt utile, macar tinerilor ce abia pasesc in viata, pentru ca ei sa stie cat de greu ajung toate in casele noastre, cat de greu se castiga un ban cinstit, dar si ce inseamna, cum arata si la ce sunt utile echipamentele industriale.

Despre unele dintre aceste echipamente as putea scrie cu usurinta, chiar daca eu nu le-am folosit niciodata. Am avut ocazia de a le vedea puse la treaba si am retinut multe despre ele. Dar ar citi cineva? Mai sunt tinerii din ziua de azi interesati de altceva in afara de telefoane scumpe, cluburi si piscine luxoase? Dar stiu ei ca pana si aceste cluburi si piscine au fost construite cu ajutorul echipamentelor industriale? Le foloseste la ceva o asemenea informatie? Despre o parte dintre echipamentele industriale am scris intr-o zi, dupa ce am terminat de citit o carte legata de domeniul naval. Il puteti vedea aici http://doaronline.blogspot.com/2014/05/sisteme-de-ridicare.html.

Ce ar fi daca maine as scrie, de exemplu, despre cabluri? V-ar mira sa aflati ca in copilarie eram fascinata de cablurile uriase ce stateau cuminti pe role, in timp ce erau transportate de masini mari spre locul unde urma sa fie folosite? M-as fi putut uita ore in sir cum muncitorii si utilajele lor le manuiau, fara a ma plictisesc. Priviti imaginea de mai jos si incercati sa spuneti ca nu este de-a dreptul fascinant momentul in care vezi cum cabluri uriase usureaza enorm munca omului…

1360232548_Cabluri---coperta-din-stanga

Cabluri de tractiune – de legare

Posted on Iulie 19, 2014, in Informatii. Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

