Discuri diamantate

Aveam putin peste 16 ani. Tatal meu abia murise. S-a intamplat ca in acea toamna un vant puternic sa ne faca ceva paguba in casa, iar eu si sora mea, copii harnici, sa incercam singure sa reparam. Ferestrele deschise in tot apartamentul au facut curent in casa si unul dintre geamuri s-a spart. Aveam prea putini bani in casa pentru a ne permite sa cumparam altul in acea zi, asa ca am improvizat. Am asezat bucatile de geam la locul lor, asa cum fusesera inainte de a se sparge si am pus nasturi prinsi cu ata pe o parte si pe alta a ferestrei. Ca in filmele cu fraieri, a doua zi s-a repetat povestea, numai ca bucatile de geam au devenit mult prea mici. Nu aveam de gand sa transformam fereastra in pom de Craciun, asa ca am decis sa luam masura si sa comandam totusi un geam nou.

Zis si facut. Ne-am chinuit sa aducem geamul acasa si apoi sa il montam in rama. Ghinion! Generoase de felul nostru, pusesem in plus cativa milimetri, suficient pentru a ne vedea din nou intr-o situatie incredibila. Unul dintre istetii de la bloc, un baiat de-o seama cu sora mea, ne-a spus, ferm convins, ca avem nevoie de discuri diamantate pentru a taia geamul la masura potrivita. Noi, la fel de inteligente, i-am dat crezare si am cautat discuri diamantate, fara sa stim ca ele se folosesc la ascutirea nu stiu caror scule. Nu doar ca nu am putut taia geamul, dar am reusit sa il spargem si pe asta. Povestea s-a incheiat cu noi carandu-ne la atelier cu rama de geam in spate, asa cum ar fi trebuit sa procedam de prima data.

Mai tarziu, la serviciu fiind, am avut ocazia de a vedea muncitori care foloseau discuri diamantate si am reusit sa inteleg ca ceea ce am facut noi in acea zi nu avea nici o legatura cu felul in care se utilizeaza, de fapt, aceste produse. Astazi, la distanta de atatia si atatia ani, ma intreb ce s-a intamplat cu toate sculele (unelte de constructii, scule de zidarie, burghie, perii de sarma, electrozi, rulete, fierastrau, instrumente de masura si control etc) pe care tata le pastra cu grija pe balcon, in dulapioare. Avea atat de multe si de atatea feluri, incat ar fi putut rivaliza fara probleme cu magazinul online al brandului Venus DSH, peste care am dat atunci cand am cautat pe internet o imagine cu discuri diamantate.

disc diamantat continuu

Discuri diamantate Venus DSH

Posted on Octombrie 5, 2014, in Informatii. Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

