Instalator nonstop

Suntem prieteni de o viata si tot de o viata ma ameninta ca va veni ziua cand isi va publica toate poeziile scrise de-a lungul vremii si va uimi lumea cu nestematele sale, gandite in noptile cand noi, toti ceilalti, dormeam fara griji si fara ganduri. M-am asigurat in nenumarate randuri ca am autografe de la el, desi le-am primit mereu in alb. Ghiciti cine de cine face bascalie cand se intalneste intreaga gasca de prieteni? Nu stie sa bata un cui, nu se pricepe sa inlocuiasca o baterie daca se transforma bucataria in piscina, nu reuseste nici in trei zile sa monteze un cort, insa poate scrie poezii pe banda rulanta. Mandra ca in cercul meu de prieteni exista un poet inca nedescoperit, i-am sarit imediat in ajutor cand ne-a telefonat in miez de noapte, urland: unde mama naibii gasesc rapid un instalator nonstop, inainte ca vecinul sa imi sparga usa? 

Cu cateva zile in urma scrisesem un articol despre cum ni s-a spart bateria in bucatarie si stiam exact unde poate gasi poetul nostru o echipa de instalatori care sa il salveze. Bineinteles ca nu m-am putut abtine sa nu glumesc pe seama prietenului nostru, spunandu-i ca in clipa cand a sunat telefonul mi-am imaginat ca s-a decis sa isi publice poeziile si ca ar vrea sa imi citeasca sau sa imi daruiasca volumul de debut, cu autograf. A ras manzeste si mi-a spus ca deocamdata ofera autografe numai pe tevile prea vechi ce impanzesc blocul in care locuieste, pe mobilierul in care a dat cu piciorul cand s-a vazut singur in casa, in miez de noapte, inundat, pe papucii cu care aluneca pe scara blocului in timp ce se repezea spre subsolul blocului, sa opreasca apa inainte ca apocalipsa sa devina reala, insinuata in fiecare perete, in fiecare covor, in fiecare gand.

Ma astept acum sa scrie o noua poezie, una in care povestile cu instalatori nonstop, cu apa infiltrata in ziduri, cu nopti de groaza si poeti nebuni sa se intrepatrunda si sa dea nastere unei adevarate capodopere. Pana atunci ma bucur de faptul ca in casa mea toata instalatia sanitara merge ca unsa. In acelasi timp ma mir cum oameni ce par normali ajung sa isi insuseasca poeziile altora si sa sustina cu seninatate ca ar fi scrise de ei. Nu voi da nume deocamdata, nu voi intinde degetul spre nimeni, insa inghit cu noduri si nu ma pot mira indeajuns.

Fara nici o legatura cu apa prelinsa pe peretii altora dintr-o teava sparta in apartament de poet, insa in stransa uniune cu ceea ce curge pe peretele meu de facebook, astazi am avut surpriza de a citi o poezie care m-a impresionat. Din obisnuinta am dat o cautare pe google si a ajuns sa descopar ca autorul sau a gandit-o si postat-o pe un blog cu cinci ani in urma. Cum de altul a indraznit sa spuna ca este scrisa acum de el? Pentru hotii de pe internet nu exista nici un instalator nonstop care sa le inchida teava?

Posted on Iunie 11, 2015, in Informatii. Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

