Cat de zgarcite sunt femeile?

Cat de zgarcite sunt femeile? intreb eu. Femeile, zgarcite? ar raspunde cei mai multi oameni. Si poate ar avea dreptate. Femeia nu este niciodata zgarcita cu copilul ei. Nu este nici cu barbatul pe care il iubeste. Dar cu sine, este femeia zgarcita? Daca ma uit la cumnata mea, raspund cu mana pe inima ca nu. Aproape ca si-ar putea deschide in casa un magazin cu produse cosmetice, haine de dama si pantofi. Are mii de produse cumparate. Pe unele nu le-a purtat si probabil nu le va purta niciodata. Si atunci, de ce risipeste banii pe ele? o intreb uneori, cand vad ca iar a depasit masura. Ea spune ca ii plac pe moment, dupa care nu ii mai plac. Eu am impresia ca e mai mult de atat. Am uneori impresia ca a devenit un fel de boala, ca ii face bine sa intre prin magazine, ca probeze, sa arunce bani pe prostioare…

Dar eu, cat de zgarcita sunt cu mine? Ultima intamplare: i-am spus sotului ca s-a deschis un parc la Rasnov si ca mi-ar placea sa petrec acolo o zi, sa ma plimb printre dinozauri, sa fac poze si sa respir aer curat, mai ales ca nu am iesit nicaieri anul acesta. El a tacut si a asteptat ziua potrivita. Aseara, pe neasteptate, mi-a spus ca are niste bani pusi deoparte si ca ar vrea sa ma duca la Dino Park. Mi-au sclipit ochii in cap ca doua stele pe cer. Uite de ce tacea, hotomanul! Prin cap incep sa se invarta rotite. Cu ce ma imbrac, cu ce ma incalt, ce luam la noi de mancare, pe la ce ora ar trebui sa plecam de acasa… In cateva secunde imi facusem in gand programul si bagajele. In urmatoarele secunde am calculat, in mare, banii care ne-ar fi fost necesari pentru o asemenea iesire (transport 2 persoane – in jur de 80 lei, intrarea in parc 2 persoane – in jur de 50 lei, cafea, suc, ceva dulce – in jur de 30 lei, diverse cheltuieli neprevazute – in jur de 50 lei). Aoleu, sa cheltui 200 de lei pentru o plimbare? Nu, nu! Mai bine ramanem acasa si platim factura la lumina cu banii astia.

Cam atat sunt de zgarcita cu mine!

Posted on Iunie 30, 2015, in Vieneland. Bookmark the permalink. 10 comentarii.

  1. Bilet 2 persoane va costa 56 de lei.
    Eu zic ca merita cheltuiala. Intentionam sa mergem si noi la Dino Parc.
    Cat despre placerea de a cumpara..e boala , intr-adevar. In acest mod persoanele se simt fericite. Ca si cu bulimia …e o forma de combatere a depresiei , daca vrei , o forma de a compensa nemultumirile.

    • Te referi la bilet pentru intrarea in parc sau la bilet de tren? De fapt, oricum ar fi, s-a dus ziua libera in care Mihai putea sa bata drumul pana la Rasnov. :))) Presimt ca pana la urmatorul liber se vor duce si banii. 🙂
      … desi putine persoane sunt dispuse sa recunoasca faptul ca acesta e motivul pentru care cumpara… 😉

      • Am citit pe ziarele online ca un bilet de intrare in parc,pentru adulti , este 28 de lei.Pentru copii este 22 lei.Deci pentru intrarea in parc.Pentru tren nu am idee cat ar putea sa coste.

      • A, da, vazusem si eu pe fb, ca am dat like paginii lor. Nu e mult, insa 56 la parc, in jur de 80 la transport, chestii de baut (cafea, apa, suc…) si ele 20-30 lei, poate chiar mai mult… se ridica la 200 cu indulgenta… Nici astia nu par sa fie multi, daca ma gandesc bine, doar ca multi de 200 mi-ar trebui mie sa imi rezolv intai problemele de acasa… 😀

  2. Nu mai fi zgarcita la asa ceva.Mai tarziu vei regreta!

  3. Nu-i bine, măi… Nu la ieșiri trebuie să te zgârcești. Pe-acolo, pe la cumpărăturile pentru casă mai trebuie umblat dacă bănuții nu sunt tocmai de ajuns. Te-ai întrebat vreodată câte din lucrurile pe care le ai prin dulapuri, sertare, debara, lucruri pe care atunci când le-ai cumpărat ți se păreau un must have și pe care ai și uitat de când nu le-ai mai folosit ?

    • Ehe, ar fi simplu daca acolo s-ar duce banii nostri. Rar cumpar chestii care nu sunt absolut necesare si asta doar pentru ca incerc sa imi asigur zilnic tigarile. Aici ar trebui umblat, insa e atat de greu… 😦

      • În sfaturi despre cum să renunți la fumat vei găsi enșpe mii de „specialiști”. Adevărul e că niciuna dintre metodele pe care vreunul dintre ei ți le-ar vinde ca fiind infailibile nu are nicio șansă de reușită fără un ingredient de bază : voința ta. Știu, sună „ca din cărți”. Dar e perfect adevărat. Dacă nu ești convinsă că trebuie s-o faci nu o vei face-o niciodată. Eu când aud pe cineva spunând „Vreau să renunț la țigări dar nu pot” îmi spun „Slavă Domnului, o duce bine”. Material, mă refer. Fiindcă dacă respectivul/respectiva, ar traversa o perioadă de jenă financiară, lăsatul de fumat devine o prioritate și intenția de a renunța la țigări va avea finalitate. Dar atâta vreme cât, de bine de rău, ne descurcăm cu bănuții, chiar dacă sunt perioade în care mai întindem de câte o sută de lei cât s-o lungim pe trei-patru zile, lăsatul de fumat va rămâne veșnic în stadiul de proiect. Ce pot eu să îți spun, ca experiență proprie e că atunci când m-am lăsat eu de fumat existau o serie de lucruri pe care aș fi vrut să le am. Și, din momentul în care am renunțat la țigări am pus zilnic, între paginile unei cărți, suma aferentă pachetului de țigări. După 9 luni am avut nu doar suficienți bani pentru a cumpăra ceea ce îmi doream dar erau și bănuți în plus pe care i-am cheltuit făcând ceva cadouri celor dragi. Iar lăsatul de fumat s-a întins pe perioada a două luni. Două luni în care zilnic, treptat, am redus numărul de țigări. Fiindcă fumatul este, la urma urmei, o simplă adicție. O adicție la nicotină. Și nu poți evita sevrajul decât micșorând, în timp, cantitatea de substanță ce provoacă adicția. Nu a fost ușor, uneori stăteam cu ochii pe ceas înjurând secundarul că nu se mișcă naibii mai repede cât să ajung la ora la care aveam „programată” următoarea țigară. Dar, a funcționat.
        Și, hai să închei cu o glumă, că-i dimineață și e bine să ne începem ziua zâmbind. Mark Twain spunea : „Să te lași de fumat e cel mai simplu lucru din lume. Eu însumi m-am lăsat de câteva mii de ori.”
        O zi frumoasă !

      • Adevarul adevarat este ca nici nu am incercat vreodata la modul serios. Ma mai decid seara sa ma las, cand sunt deja imbuibata de nicotina, dar pana dimineata uit. Primul lucru pe care il fac la trezire este sa aprind tigara. :))) De redus, da, le-am mai redus uneori, cand m-a strans rau portofelul… 🙂
        Acum cativa ani treceam printr-o perioada neagra de-a dreptul, motiv pentru care sotul meu a decis sa se lase de fumat. A spus ca se lasa si din clipa aia nu a mai pus tigara in gura, desi era fumator inrait (2 pachete pe zi). Visa noaptea ca fumeaza, ziua iesea pe afara sa alerge, in casa facea flotari… A reusit fara sa le reduca. Brusc si definitiv! Dupa ce ne-am revenit cu banii, ca o ironie, s-a luat baiatul de fumat, asa ca economie la banii casei tot nu facem. :)))
        Hi, hi, zambesc de cate ori imi iese in cale aceasta gluma. :)))
        O zi excelenta sa ai!

Lasă un răspuns

