Mobila de dormitor pentru copii

Uneori ma intreb cum ar fi fost viata mea si a copilului meu in alte conditii decat cele traite. Cum ar fi fost daca nu as fi devenit mama atat de devreme (unii spun ca nu a fost chiar asa devreme la 23 de ani)? Daca ar fi sa incerc o gluma, probabil as spune ca iarna nu-i ca vara si ca am fost luata prin surprindere de zapezile cazute in decembrie. Cu alte cuvinte, ca nu stiam mare lucru pe atunci si nici nu eram pregatita sa primesc in casa un copil. Nu i-am putut oferi mobila dormitor copii, desi tare mi-ar fi placut si mult regret acum ca nu m-am zbatut mai tare pentru a incerca. In dormitorul sau a ramas tot mobila veche. Singura schimbare a fost ca i-am pus pe pat asternuturi vesele, cu diverse personaje din desenele animate la moda pe atunci, ca i-am facut un mic loc de joaca intr-u colt al camerei si cateva locuri in care sa isi depoziteze cartile, caietele, hainele, jucariile. Desigur, as fi putut face mobila de dormitor pentru copil cu mainile mele, insa eram singura, divortata de tatal sau si nu cred ca m-as fi descurcat prea bine.

Cum trebuie sa fie mobila de dormitor pentru copii? Astazi, avand experienta si discutand cu diverse persoane care lucreaza in acest domeniu, pot spune ca mobila de dormitor pentru copii trebuie sa lase destul spatiu in camera, dar in acelasi timp sa raspunda tuturor nevoilor pe care un copil le are. Trebuie sa fie sigura, in primul rand, sa nu se dezmembreze cand copilul se joaca, sare sau cade. Apoi, mobila de dormitor trebuie sa fie in culori aprinse, care sa dea o nota de veselie camerei, caci acest lucru va influenta starea de spirit a copilului. In camera copilului ar trebui sa existe un pat confortabil, un birou la care sa isi faca temele, sa se joace pe calculator, laptop sau tableta, un dulapior in care hainele sa stea curate si ordonate, un scaun comod si neaparat un dulapior in care sa fie pastrate jucariile.

Nu puneti in camera copilului bibelouri sau alte lucruri inutile care vor pastra praful, vor aglomera degeaba spatiul si poate chiar vor pune in pericol integritatea copilului. Mobila de dormitor a copilului trebuie sa fie cat mai simpla, cat mai comoda, cat mai usor de curatat, sa lase camera cat mai curata si mai aerisita. Tot in legatura cu camera copilului vrea sa atrag atentia asupra faptul ca orice copil trebuie invatat de mic sa pastreze curatenia, sa adune jucariile cand termina de jucat, sa sterga praful de pe suprafetele la care ajunge, sa isi faca singur patutul dimineata si seara. Sa nu credeti ca este prea mic. Daca nu invata la varste fragede aceste lucruri, cu greu se va putea obisnui cand va fi mai mare, iar parintii se vor supara pe ei ca sunt puturosi si probabil se vor intreba cu ciuda cu cine seamana asa delasatori, uitand ca tocmai ei au fost cei care au incurajat aceasta atitudine.

Posted on Iulie 14, 2015, in Informatii. Bookmark the permalink. 4 comentarii.

  1. Ce faaaaain e mobilierul pentru dormitorul copiilor!
    Pustiul tau poate ca n-a avut mobila asa ca cea prezentata pe site dar a avut (si are) iubirea ta neconditionata. 🙂
    Ha! Pana am trecut in cls a V-a aveam dormitor comun cu sora mea; eu, ordonata pana la pedanterie, ea… vraiste! La un moment dat am inceput sa-i ascund hainele pe care si le lasa aiurea, iar ea le scotea pe ale mele din dulap – asta legat de pastrat ordinea. 🙂 Acum… suntem amandoua dezordonate, dar ea ceva mai mult. 🙂

    • Am incercat intotdeauna sa compensez lipsurile… Uneori mi-a reusit, alteori nu… 🙂
      Oho, am niste povesti din copilarie legate de acest subiect… Cam asa era si la noi! :)))

  2. Cum nepoata mea va merge la scoala,am intrat sa vad,ce si cum.Sunt intru totul deacord cu tine.Sa vezi ce chestie mi s-a intamplat:o mustruluiesc,pe micuta pentru hainele aruncate pe jos si dezbracate pe dos.Imi spune tot felul de scuze.La cateva zile se joaca de-a vanzatoarea si sa fi vazut ce frumos impacheta niste tricouri,mai ceva ca mine.Deci,ai dreptate!

    • Ha, ha, Floarea! Nu stiu daca v-am mai povestit de sora mea cum sustinea ca nu poate retine poeziile pentru scoala. O indopa mama de lecitina si de tot felul de vitamine. Degeaba. Retinea in continuare doar prostiile auzite pe afara… :))))

Lasă un răspuns

