Petreceri cu ursitoare de botez

Cu vreo doi sau chiar trei ani in urma am scris un articol in care intrebam, cat se poate de serios, care este de fapt rolul si rostul nasilor de botez. M-au lamurit imediat cititorii mei, ba chiar am avut placerea de a vedea ca discutiile s-au intins dincolo de granita ortodoxiei si oamenii au povestit cam care este rolul nasilor de botez la alte confesiuni. Mi-am amintit de acel articol acum cateva zile, cand am primit un comentariu-intrebare. Am recitit ceea ce scrisesem, am recitit si comentariile, am intrebat in stanga si in dreapta pentru a-i putea raspunde corect doamnei care pusese respectiva intrebare. Acum, dincolo de obligatiile religioase din cadrul unui botez, as vrea sa le amintesc oamenilor ca aceasta sarbatoare are loc o singura data in viata unui copil, asa ca trebuie sa o facem cat mai placuta, mai vesela, mai buna de pastrat in amintiri. Pentru asta se organizeaza de cativa ani momente-magice.ro care inveselesc atmosfera si dau un aer de basm acestui eveniment important din viata unei familii. 

Vad tot mai des cum generatiile tinere trec peste lecturile care noua ne-au imbogatit copilaria si au dat aripi imaginatiei. Nu este vina lor, desigur. De unde sa stie, de exemplu, de frumoasele povesti scrise de contesa de Segur, daca nimeni nu le vorbeste despre ele, daca nimeni nu le pune cartea in mana si nu le starneste interesul? Vor creste probabil cu ideea ca la aceste petreceri cu ursitoare botez totul se intampla doar pentru a destinde atmosfera si pentru a face diverse urari de bine puiului ce paseste in viata, nestiind ca ele au radacini adanci, vechi si emotionanta. Probabil nu vor afla nicicand de trista poveste a lui Ursulet, baietelul din povestea contesei de Segur, la botezul (nasterea) caruia au venit nu doar zane bune, ci si Zana-cea-furioasa. Nu vor afla cat de mare era iubirea Violetei pentru baiatul blestemat sa umble acoperit cu o blana ca a ursului si cat de mult si-a dorit sa se sacrifice pentru a-l scapa de blestem.

O prietena cu care am discutat mult pe aceasta tema imi spune ca e mult mai bine asa, ca povestile contesei de Segur sunt prea triste si lasa copiii cu o sensibilitatea prea mare si mult prea nepotrivita vremurilor pe care le traim. Poate ca da, poate ca nu. Poate ca aceasta sensibilitate este tocmai ceea ce lipseste omului modern, pentru care empatia a devenit doar un simplu cuvant din dictionar si nu o traire intensa. Sau poate ca asa trebuie sa se intample daca vrem ca noile generatii sa supravietuiasca in jungla moderna. Sa le oferim petreceri cu rusitoare de botez, dar fara sa le spunem care este originea lor, de unde vine ideea acestor ursitoare si fara ca macar sa le pomenim de frumoasele si impresionantele povesti care ne-au marcat noua copilaria si care inca mai dau fiori unora dintre noi. Poate ca prietenii mei din online isi amintesc faptul ca mi-am botezat una dintre pisicute Ursula tocmai pentru ca mutrisoara ei imi amintea de Ursulet din povestea contesei de Segur.

Posted on Iulie 21, 2015, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

