Lavete industriale

Abia intrasem la liceu. Un liceu cu profil electrotehnic. De ce ne-au trimis in primul an sa facem practica intr-un atelier de mecanica, habar nu am. Nu am regretat nici o clipa. Am avut un maistru care ne-a invatat nu doar notiuni de mecanica, nu doar despre curentul electric, ci si despre viata, despre relatiile dintre oameni, despre frumos. Tin minte si acum ziua cand mi-a spus sa aduc de pe banc o laveta industriala pentru a curata o piesa lucrata de o colega. M-am uitat crucis la el. Ce este o laveta industriala? Pe atunci nu exista internet si nu aveam cum sa dau rapid o cautare pe google pentru a descoperi un site de genul www.LaveteIndustriale.ro si pentru a ma lamuri rapid. Neavand acces la informatii rapide, am ascultat cu atentie explicatiile maistrului, asa cum faceau toti elevii pe atunci.

Lavetele industriale erau un soi de mici covorase facute din resturi de materiale textile. Invatasem sa le fac in clasele primare, la lucru manual, fara sa stiu ca se numesc lavete. Toata perioada in care am mers la atelierul liceului m-am enervat vazand ca metarialele folosite erau de proasta calitate si ca o laveta nu era buna nici macar sa absoarba apa cazuta pe bancul de lucru. De uleiul de pe maini nici nu putea fi vorba. Pe el il duceam pana acasa si il curatam cu apa calda si cu sapun. 🙂

Afland ca si acum, in anul de gratie 2015, se mai folosesc lavete industriale, curiozitatea m-a impins sa caut amanunte pe internet. Spre uimirea mea, am aflat ca lavetele industriale sunt confectinate acum din haine second hand atent selectionate. Intr-un fel, mi-a parut rau de toate acele lucrusoare care ar fi putut ajunge la copiii saraci, care ar fi putut imbraca un batran sau chiar transforma o doamna oarecare intr-una eleganta, insa mi-am amintit la timp ca orasele sunt pline ochi de magazine second hand si ca ofertele sunt atat de variate, incat doar cei care nu vor sa se imbrace altfel le evita. M-am uitat si prin galeria foto, insa lavetele industriale erau pozate in pachete si nu mi-am putut da seama daca sunt lucrate asa cum se lucrau candva sau daca se comercializeaza ca simple carpe taiate bucati. Daca m-ar putea lamuri cineva, as fi tare bucuroasa. Acum, la final de articol, mi-a mai venit o idee: daca fabricile si uzinele s-au inchis, daca au aparut tot felul de spray-uri care curata mizeria cu un simplu fas, mai foloseste cineva lavete industriale?

Posted on August 9, 2015, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

