Viata fara job

In urma cu doar cativa ani nu mi-as fi putut imagina ca as putea trece prin viata fara job, fara sa am siguranta zilei de maine. Apoi m-am decis sa incerc. In primele zile m-am plictisit cumplit in casa. Eram obisnuita sa vad oameni multi, sa comunic cu ei, sa respir aerul rece al diminetii. Dupa o saptamana am inceput sa apreciez diminetile de leneveala, iar dupa inca o saptamana am descoperit ca e minunat sa poti sta in pijamale pana la pranz. Abia cand s-a terminat rezerva de bani am inteles ca viata fara job nu e chiar asa roz cum pare de pe margine. Ce mananc, cu ce imi platesc facturile, din ce bani imi cumpar tigari? Intrebari carora mult timp nu le-am gasit raspuns, intrebari care si acum, dupa aproape patru ani, tot imi mai dau uneori batai de cap. Puse in balanta, intotdeauna gasesc o multime de avantaje vietii fara job. Ma felicit pentru idee, zambesc gandului ca nu mai am sefi si ma ingrijorez gandindu-ma la maine. 

Viata fara job are o multime de avantaje si dezavantaje, insa nu le voi insirui aici. Au facut-o altii pe internet, asa ca o simpla cautare va poate lamuri. Eu vreau ca in aceasta duminica sa subliniez unul dintre marile dezavantaje, cel care ma pune adesea in incurcatura si imi da viata peste cap. Cei care, ca si mine, au ales sa traiasca de azi pe maine, fara un job stabil, stiu bine cat de greu se poate pastra ideea de saptamana, cat de greu este sa ramai conectat la realitate, sa stii exact ce zi este. De foarte multe ori m-am trezit joi crezand ca e duminica, la fel cum de foarte multe ori m-am trezit sambata crezand ca e marti. La fel si ieri. Inca de la prima ora a diminetii am fost convinsa ca e mijlocul saptamanii, asa ca am facut treburile pe care le fac de obicei in mijlocul saptamanii.

Cand m-am decis sa ies in piata pentru a cumpara mancare pisicilor, magazinul era deja inchis. Nu puteam pricepe de ce au inchis asa devreme. Am intrebat o vanzatoare din apropiere. S-a uitat biata femeie la mine ca la un extraterestru. Cum, nu stiam ca e sambata?

Posted on August 9, 2015, in Vieneland. Bookmark the permalink. 3 comentarii.

  1. Mie mi se intampla sa fiu atemporala mereu , indiferent ca merg la servici sau sunt in vacanta….

  1. Pingback: Tristete de duminica |

Lasă un răspuns

