Legume si fructe proaspete

A venit, a venit toamna, acopera-mi inima cu ceva…, pardon, umple-mi camara cu ceva… Poate cu borcane de zacusca sau cu dulceturi aromate, caci iarna fara ele e ca nunta fara lautari, dupa cum obisnuia un bun prieten al meu sa spuna. Cum sa stai la gura sobei cand zapada acopera pamantul, cum sa privesti jocul flacarilor in camin, cu ceasca de ceai fierbinte in mana, daca nu ai alaturi o felie de paine unsa cu dulceata? Cum sa tai porcul si sa prajesti carnea inca aburinda daca nu te poti bucura de tuica fiarta si de niste muraturi asortate alaturi? Cum sa te simti in putere si sa ai chef de viata daca in camara ta bate vantul, daca lasi sa treaca toamna fara sa cumperi legume si fructe proaspete pentru a pregati diverse conserve pentru iarna?

Ma mir uneori si caut sa imi explic ce s-a intamplat cu noi, romanii. Ma intreb ce se va intampla cu vechile carti de bucate daca noi, de cum am reusit sa iesim din tara, am invatat ca pe pamant cresc o multime de legume si fructe ce nu se regasesc in retetele traditionale romanesti. Ma uit uneori la episoade tv unde concurenti romani se inghesuie la concurs gatind tot felul de minunatii din legume si fructe exotice al caror nume nici nu reusesc uneori sa il pronunte. Cand a ajuns cartoful aliment numai pentru saraci? De cand dispretuim marul din pomii batranilor? Cat va mai dura pana si rosia va fi considerata aliment rusinos, cu care nici un maestru bucatar nu vrea sa mai gateasca? Ne-am schimbat obiceiurile sau doar incercam sa impresionam pe altii?

Nu stiu cum vi se pare voua (si chiar m-as bucura sa aflu), dar mie imi plac in continuare cartofii, merele si rosiile proaspete. Daca nu ati apucat sa va umpleti camara, daca vi se pare prea greu samergeti acum la piata sau la supermarket pentru a va aproviziona cu legume si fructe proaspete, vreau sa stiti ca le puteti comanda direct de pe internet, daca intrati in magazinul cosuldelegume.ro, unde se livreaza totul proaspat, de sezon, caci respectul pentru client este palpabil. „Avem convingerea ca este important sa avem produse lipsite de biostimulatori, pesticide si ingrasaminte chimice, insa la fel de important este continutul de vitamine, minerale si fitonutrienti.”

cartofi

andrei_si_alexandra

Posted on Octombrie 10, 2015, in Uncategorized. Bookmark the permalink. 2 comentarii.

  1. Draga mea,eu am camara plina si chiar nu ma omor dupa ce gatesc altii.Cand vad acele farfurii, ma gandesc la bunica mea si acea tocanita de toamna cu mamaligita calda,ca pe-alea nu cred ca le-as manca.Numai bine si o camara plina iti doresc!

    • Spre deosebire de tine (si probail de multi altii), eu nici macar nu am camara. Asa a fost construit blocul in care locuiesc. Rude la tara nu am, sa imi dea ceva legume sau fructe, iar in aceasta vara-toamna nici timp de facut conserve nu am avut. Sunt convinsa ca mai exista si altii ca mine, care prefera sa cumpere de-a gata… 🙂
      Ha, ha, ma crezi daca iti spun ca nu am mai mancat tocanita cu mamaliga de cand eram copil? Chiar imi e pofta. :)))
      Multumesc frumos!

Lasă un răspuns

