Statii de emisie – receptie pentru auto…

Colega, avem ceva evenimente pe drum? Nu, colega, e liber pana la… Cam asa mi-a rasunat in cap refrenul o zi intreaga, atunci cand am avut ocazia de a merge pana in celalalt capat al tarii cocotata in cabina unui camion de mare tonaj. Am observat atunci ca aproape toti camionagii au statii emisie receptie auto si ca se converseaza pe traseu, se sfatuiesc cand ratacesc drumul, se anunta cand pe sosea e radar la panda sau vreun control de alt soi. Tot cu acea ocazie am aflat ca multi dintre ei isi cumpara singuri aceste statii emisie receptie auto, din motive pe care nu trebuie sa le mai amintesc acum, dar ca exista si firme care cumpara pentru fiecare camion din „flota” cate o statie, sa poata pastra soferii legatura intre ei atunci cand sunt trimisi spre aceeasi zona a tarii, pe acelasi traseu si la aceeasi ora.

Trebuie sa fii mereu pregatit, in orice situatie, mi-am spus cand am vazut ca uneori soferii doar se salutau prin intermediul statiilor de emisie receptie, iar alteori ii avertizau pe soferii autoturismelor ca undeva in fata este un radar, desi nu intotdeauna era adevarat. Cum cei mai multi camionagii au masinile setate sa nu poata depasi o anumita viteza, m-am intrebat de ce ii minteau pe cei din autoturisme. Asa am aflat ca unii doar se distreaza, altii se gandesc ca pot evita eventuale accidente prin intermediul acestor minciuni nevinovate, iar altii pur si simplu din invidia de a nu putea goni pe sosele cu peste 90 de kilometri la ora.

In clipa cand am aflat, mi-am spus ca mi-as cumpara si eu o statie emisie receptie doar pentru a-i minti pe soferi ca sunt panditi de radar. Am convingerea ca multe accidente ar fi evitate daca macar o parte dintre conducatorii auto s-ar folosi de aceasta minciuna. 🙂 Pentru cei interesati, am si cateva detalii:

Statiile radio CB, prescurtarea de la Citizenz Band reprezinta cea mai simpla si rapida modalitate de comunicare. Aceste echipamente au fost introduse la sfarsitul anului 1958 ca o alternativa accesibila la comunicarea radio. In acele vremuri comunicarea se realiza in frecvente UHF iar echipamentele erau extrem de scumpe. In decursul anilor, comunicare prin intermediul statiilor radio CB a devenit din ce in ce mai populara datorita rapiditatii (aproape instantaneu) cu care informatiile sunt impartasite colegilor din trafic fiind utilizata deopotriva pe autoturisme cat si pe autocamioane. In cadrul acestei categorii vom regasi o gama variata de modele de la diferiti producatori consacrati cum ar fi: Alan Midland, President, Albrecht, M-Tech sau Cobra.”

Cumparand statii emisie receptie auto de la CB Mania, aveti garantia calitatii si le puteti plati cu cardul sau in rate.

Statie-Albrecht-AE-6110-antena-wilson-little-wil

M-Tech-legend-II-1282005340-159x159

Posted on Octombrie 13, 2015, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

