Pe cine punem in locul lor?

Astăzi (3 noiembrie 2015)… prefer sa astern cateva ganduri in jurnalul de femeie simpla departe de locul obisnuit, pentru a da cititorilor timp sa isi aminteasca, asa cum mi-am amintit si eu, un lucru elementar: Copilul nu devine mai destept daca ii spui ca e prost.

Mă gândesc… la toate cate le-am vazut si citit in aceste zile. Multi m-au dezamagit. Si eu am dezamagit pe multi. Probabil legaturile dintre noi nu erau destul de puternice… Atat.

Sper… ca oamenii sa inteleaga ca viata nu e in alb-negru. Toti cer sa cada capete. Intrebarea care ma trezeste din letargie este: pe cine naiba punem in locul lor?

În casă… e trist si pustiu fara Mihai. Nu-i clipa sa nu ma gandesc la el. Mai e mult pana in decembrie?

Pisicile mele… mi-au adus iarna in casa dimineata. Singurul meu covor era nins. Sutele de fulgi rupti dintr-o cutie de carton il acopereau…

Câinele meu… a scapat la boabele pisicilor. Urmarea? Nu va povestesc. Voi consemna doar pentru mine ca doua nopti la rand am curatat cate o balega moale si urat mirositoare.

Prin Ploieşti… am inteles ca ar fi iesit niste tineri sa aprinda candele pentru cei din #colectiv.

Prin blogosferă… mi-e lehamite sa mai trec.

Un lucru plănuit pentru săptămâna viitoare… sa traiesc.

Un citat/proverb favorit…

Tara furata, de Radu Pietreanu

Ce grea, insuportabilă povară…
Cum să le spun săracilor nepoți
Că am avut cea mai frumoasă țară
Și am lăsat-o pradă unor hoți?

Vinovătia o să-mi ardă fața
Căci țara-n care morții noștri zac
Am apărat-o mii de ani cu viața
Și am pierdut-o într-un sfert de veac

Cum ați ajuns, cretinilor, în frunte?
Cum de ne-ați păcălit ca pe berbeci?
Slugoi ai intereselor mărunte
Cu buzunarul cald și ochii reci

Cum naiba ne-ați convins să punem botul
La kilul de ulei sau biscuiți
Și să vă dăm de bună voie votul?
Născarea mamii voastre de bandiți…

Uitați-vă o clipă în oglindă
Vă este scris pe frunte ”trădători”
Nu e blestem pe toți să vă cuprindă
Nici moarte să vă ia de mii de ori

Jigodii grohăind cu mintea-n ceață
Care nu mai aveți nimica sfânt
Voi i-ați băgat, cu zâmbetul pe față,
Pe mama și pe tata în mormânt

Din pensia lor, jignitor de mică
V-ați cumpărat mașini și vile mari
I-ați înjurat spre a vă ști de frică
Și i-ați persecutat ca pe tâlhari

Voi ne făcurăți, dintr-un neam de vază
Popor de căpșunari și cerșetori
Si-ați pus otravă-n fiecare frază
Din zilnicul discurs de infractori

Din impostură ați făcut paradă
Iar din profesori ați făcut stafii
Valorile se vând la colț de stradă
Pe bani puțini, spre-a supraviețui

Voi ați manelizat întreaga țară
Voi îi plătiți regește pe tâmpiți
Cultura vi se pare o povară
Și s-o-nțelegeți nu prea reușiți

V-ați adunat în Parlament cu toții
O gașcă de pungași și derbedei
Vă șantajază interlopii, hoții,
Și ne ucideți să trăiască ei

Atât vă zic : rușine să vă fie
Bastarzi îmbogățiți prin furăciuni!
Vă doare-n dos de biata Românie
Și-ați transformat-o-n casă de nebuni!

Demisionați, de mai aveți decență,
Întoarceți-vă-n grote și-n noroi
Caci țara e în stare de urgență
Nu vrea să mai plătească pentru voi!

Băi sclavilor, câți bani v-a dat Chevronul
Să bateți amărâții din Pungesti
Cu cizmele, cu pumnii și bastonul?
Cât costă drepturile lor firești?

Ați dărâmat și fabrici și uzine
Sau le-ați vândut pe câțiva euroi
Dar țineți minte, vremea plății vine!
O să ne cerem țara înapoi!

Ce șpăgi v-au dat ca Roșia Montană
S-o vindeți, otrăvind-o-n cianuri?
Ce monstru v-a dat viață? Ce satană?
Ce târfă renegată în călduri?

Cine plătește, viermilor, dezmățul
În care zi de zi vă lăfăiți?
Cum nu v-alungă Cel De Sus cu bățul
Când numele Său sfânt îl terfeliți?

Închideți școli, cantine și spitale
Și ridicați bordeluri, săli de joc…
Ori n-aveți șansa unor minți normale
Ori vreți să ne exterminați pe loc

Ne-ați invadat și prin televizoare
În zi de Paști sau seara de Ajun
Și cu tupeu de javre ordinare
Ni l-ați impozitat pe Moș Crăciun

Ne-am săturat de prinți și beizadele
Care se sparg în fițe și-n figuri
De șmecherași de lux și de lichele
Ce-s ale voastre seci progenituri

Când fiul meu ce-nvață și ia BAC-ul
Îmi spune printre lacrimi ”sunt șomer”
Îmi vine să vă dau la mama dracu
Cu tot cu Parlament și Minister

Când faceți nesfârșite împrumuturi
Și împărțiți paraii între voi
Îmi vine să vă tăbăcesc în șuturi
Căci cei datori rămân doar proștii. Noi!

Bețivi, drogați până în gât și peste
Pierduți cu vagaboande în orgii
Și nu aveți rușine de neveste
De mame, de nepoți și de copii

Îmi vine să vă bat cu frenezie
Ca pe covoare, ca pe antihriști
Și să v-arunc pe toți în pușcărie
Printre violatori și sodomiști

Cât o să ne mai credeți oi tâmpite
Sau vaci de muls, sau cai de călărit?
Cât mai rânjiți cu fețe decrepite
Când vă-ntrebăm de ce ne-ați jefuit?

Ferească-vă Iisus de răzbunare
De furia românului tăcut
Când va începe Marea Demascare
Vă veți dori să nu vă fi născut

Șacali bolnavi, vi se cam strânge lațul
Și vi se înfășoară peste bot
Căci Dumnezeu din cer v-a luat sațul
Și bunul simț și etica și tot

Atunci când veți citi aceste versuri
Sau, mai corect, cand vi se vor citi
Veți plânge peste tot facând demersuri
”Să-l aruncăm pe ăsta-n pușcării!”

Dar n-aveți cum să arestați o țară!
Nu suntem un popor de retardati!
Și-n locul meu la gât o să vă sară!
N-aveți puterea să-i intimidați!

De v-ați recunoscut în cele scrise
Voi, hahalere, oameni de nimic,
Voi, viruși, bube, jeguri compromise,
Hai, faceți bine și muriți un pic!

O fotografie preferată…

un catel

Posted on Noiembrie 3, 2015, in Uncategorized. Bookmark the permalink. 12 comentarii.

  1. Pe cine punem in locul lor?… Cred ca nu e atat de important cine este acolo, cat e necesar ca fiecare, in parte, sa ii tinem sub control, sa refuzam a da mita, sa pretindem ceea ce ni se cuvine, sa nu vrem sa sarim peste etape pentru a ne realiza interesul, sa criticam unde consideram ca ceva nu e in regula, sa reclamam cand observam chestiuni care par a pune viata cuiva in pericol si sa insistam sa fie remediate problemele, sa refuzam sa ne bem cafeaua in cladiri care stau sa cada si multe altele (de la caz la caz)… In fond, suntem si consumatori, iar puterea consumatorilor este imensa cand este vorba despre comercianti – uniti, consumatorii pot falimenta o companie sau o pot aduce in top… 🙂
    Caracatita din varful „conducerii” nu poate fi invinsa usor, chiar daca am avea pe cine sa asezam la conducere – nimeni nu poate face singur mare lucru iar cand nu are sprijinul celorlalti – cu diferite atributii – nu va reusi ceva. Unii au invatat din experienta ce inseamna sa vrei, sa fii de buna credinta si sa nu fii lasat – dintre acestia, unii au ales demisia, pentru ca nu-si puteau indeplini promisiunile, nu-si putea indeplini atributiile din vina altora, altii au ales compromisul…
    Cercul e foarte greu de spart… 😦

    • Va fi extrem de greu sa scoatem spaga din capul romanilor. Prea putini se pot imagina rezolvand o problema fara plicul cu bani sau fara o relatie.
      Ar fi nevoie de foarte multi oameni cinstiti care sa inlocuiasca putregaiul de acum. Si nici asa nu avem vreo garantie ca nu se vor manji si ei… 😦

  2. cred ca ar trebui sa ne punem pe fiecare dintre noi in locul lor si sa actionam ca si cum am fi noi ce ce conducem si suntem importanti. fiecare dintre noi in coltul nostru si in treaba noastra. din pacate nu se intampla asa…

  3. Pe cine punem în locul capetelor căzute? Evident altele, nu exact la fel de corupte, ci mai mult, sau, dacă avem noroc, o idee mai mai puţin. Important e că ne-am stârnit şi că ne răzvrătim, şi ce contează dac-o să ne trezim din lac în puţ? Ne descurcăm noi cumva, că doar suntem adulţi, care de care mai responsabili şi care mai de care mai maleabili când suntem traşi de coarda sensibilă ca să vedem cât de debilă e mintea ălora care au alte păreri. Şi lumea de azi e la fel cu aia de ieri, dar ne simţim uşuraţi, frăţioare, fiindc-am luat parte la o vânătoare… de vrăjitoare.

    • Nici nu stiu daca sa rad sau sa plang. Dupa ce dimineata mi-a batut inima a speranta, a aparut rahatul ala de document cu oameni pe care alti oameni ii propun ca inlocuitori. Am vazut pe acolo nume care m-au facut sa alunec din fotoliu. :)))
      Deja tragedia se transforma in comedie…

      • „Nu spera şi nu ai teamă,
        Ce e val ca valul trece.” 🙂

        După umila mea părere, unii au profitat de nenorocirea de vineri seara ca să-ntărâte spiritele şi să-şi plătească poliţele cu ajutorul mulţimii.
        Numai că mulţimea poate deveni periculoasă când o scapi de sub control. În plus, din ce văd pe FB, e ţara plină de idioţi gata să treacă-n tabăra ăluia care ţipă mai tare şi înjură mai vârtos, fără să-ncerce să cântărească lucrurile cu mintea lor – presupunând că sunt în stare s-o facă.

        Şi oricum mă-ndoiesc că avem oameni şi corecţi, şi deştepţi, şi dornici să conducă ministere.
        Ne vom alege din nou aceeaşi Mărie cu altă pălărie.

      • Din ce apare la mine pe fb, pare clar ca oamenii ies in strada fiindca iese toata lumea. Habar nu au ce vor, iar cei care au vreo idee in cap, nu stiu cum ar putea fi aplicata in viata reala.
        Aia corecti si destepti au plecat de mult din tara. :)))

      • Nici eu nu pricep de vor.
        Corupţia nu demisionează, nici n-o poţi da afară din ţară cu un şut în fund.
        Iar dacă se fac acum alegeri anticipate vor candida aceleaşi partide, pline de oameni corupţi. Schimbăm nişte hoţi cu alţii.
        Ar fi nevoie mai întâi de alte partide, de candidaţi independenţi care să câştige popularitate…
        Cel puţin eu aşa văd lucrurile.

      • Deja pare ca s-au scindat. Uite ce mesaj circula: ‪#‎universitate‬ lăsați acolo agitatorii și veniți la Parlament. Îl înconjuram și le transmitem direct ce dorim.

  4. Ma intreb cati dintre cei care sunt in strada se pot lauda ca nu au nici o pata, ca sunt curati ca un nou-nascut, ca nu pacalit statul niciodata si ca nu au dat spaga nimanui.
    Uite cum vad eu lucrurile in aceasta seara: http://vienela.ro/poveste-neincheiata/

Lasă un răspuns

